Monday, August 30, 2010

Syukur...

Salam,

Hampir sebulan blog ini diam seketika…yang terakhir blog ini dikiaskan dengan satu post ASK!! Yakni Ade Saye Kisah!!..post yang kukiaskan untuk seseorang yang ntahla…aku pun tak pasti motif si X itu.

Yang membaca blog ini duk tertanya-tanya sape agaknya yang ku marahkan tu sampai hampir membenci? Ikut kata hati mahu sahaja bercerita tapi kadang2 “Silent Is The Best Solution” (kalau ex bos aku tahu ayat aku ni mahu dier membidas sekeras2nya)  aku selalu diingatkan untuk tidak lari dari masalah.  Benar.  Lari dari masalah hanya akan menyakitkan diri.  Tapi setelah diayak, ditapis, dijemur segala bagai, Alhamdulillah quoteku tadi sedikit sebanyak menolong…walaupun tidak sepenuhnya tapi sekurang2nya kami masih sahabat.

Hampir sebulan aku mendiamkan diri.  Suatu masa dulu kami bagaikan adik-beradik.  Bersama-sama dalam satu team.  Jika dia ade masalah, kadang2 akulah bakal dicarinya.  Dan selepas aku tidak bekerja sebumbung dengannya kami masih memerlukan sesame sendiri.  Untuk di kenang kembali, buang masa.  Biarlah…aku percaya Tuhan Maha Adil.  Yang bercerita dan yang ber’unsangkarable’ pasti akan tutup mulut bila penat..

Dan yang pastinya sesuatu yang kuterima pada hari ini (25 Ogos 2010) sangat menggembirakan aku…terima kasih Ya Allah.  Kini Alhamdulillah, kami seperti biasa.

Walaupun tidak duduk bersemuka tapi aku sudah melupakannya dan jika ketemu sekalipun aku pasti tidak mahu bicara tentang ini lagi…

Mr. X, Tuhan telah menghukumku dan Tuhan juga telah menemukan kamu dengan seseorang yang lebih baik dari diriku dan juga kamu bakal disandingkan dengannya tidak lama lagi.  Setiap yang terjadi pasti ade sebabnya.  Percayalah…

: Didraft sebaik sahaja aku membaca sesuatu.  Syukur…

: out : 6.06 a.m   

No comments:

Post a Comment