Friday, March 18, 2011

~ The New Phase Of My Life

Salam,

Sekali lagi ~ The New Phase of Mylife...(*_^)..Bismillah...

Selepas saje demam Karnival Maher Zain, virus kerja diteruskan tanpa nafas.  Hanya sehari waktu berehat.  Seterusnya aku gagahkan diri untuk memulakan kerjaya baruku ditempat lain tetapi di 'line' yg sama...hey!Shuhadah tidak akan berpisah dengan En.Event sehinggalah beliau bertemu jodoh…yelah event ni komitmennye tak tentu masa..:)

Seawal pagi lebih kurang pukul 7.20 pg...mula beransur ke tempat kerja.  Kali ini rezekiku out of area maksudnya bekerja bukan di kawasan shah alam atau subang jaya...di Kota Damansara...well..someone told me that nk ke sana mengambil masa berjam gak la akibat dek jem yang teruk di pg hari...jadinya aku ni pun bergerak la awal ke ofis...but then, jalan punya jalan tak nampak pulak tanda2 nak jem..tak silap aku pukul 7.40 pg aku da smpi..haishh..nk kne tol org yang inform aku ni..jawapannye tersadaila aku depan pintu ofis selama sejam 20 minit...huhu...nasib 1st day..hihi...bila yg lain smpi tnye "dah lme ke sampai" jawabku "eh, taklah...baru gak lah..." iyo nyo!..haha...

Masuk ke ofis terus menuju ke meja yang bakal aku sepahkan dengan dokumen2 event.  bersebelahan dengan bilik bos!..pheww...1st day kebiasaannye kite bakal menyelesakan diri dengan tempat baru yakni berkenalan, tgk cara kerja, buat research..tp aku lain..dek akibatkan satu conversation semasa interview :-

"Other than event, what else u like in working environment"
jawabku "so far only Event"..haha (blurrr!!)
"Instead of managing, monitoring, coordinating & organizing, what else in event that u know"
and guest what jawabku dalam hati!! "NESB, NEP, NCMD and ???? NCCV" ahaaaa!!! jawabku terang "Designing!!" owh men!!saje carik penyakit..padan muka!!

Well, disebabkan dek jawapan yang bernas itu (Good!!kate bosku)..kini aku bukan sahaja digelar Global Event Associate di REXPO malah sebagai DESIGNER REXPO ok!!mampos aku..haha...dan disebabkan jawapan itulah, 1st day aku telah diberi tugas yg bagiku berat yakni men'design'..haiya..smpikan bosku sanggup keluar membeli installer AI untukku..huhu...mimpikah!!...di meeting aku diberi tugas untuk mendesign bunting, banner, poster, invitation card, bookmark, advertisement etc...tertelan air liuq! dan datelinenye adelah  minggu depannye...mak aih!!igt aku ni pandai sgt gne AI tu..ni sangat kelakar ok!

Tp aku tak lah menunjukkan ke'cuak'kan aku..rileks je..yg boleh aku jawab "Insyaallah" sambil melemparkan senyuman..dalam hati...huarghhhh!!!tolonggg!!! 

Lewat petang sementara aku ni dok mengeluarkan idea yang tak seberapa nak ade, aku dipanggil sekali lagi..."ape plak kali ni" bisik hatiku.

"Ada, i think i need u tomorrow until this sunday to join the group of Unity International School of Sudan that already here in Malaysia.  i need u to replace Tini since she have a lot of work to do in office"

until what???!!!SUNDAY!!!dah tu bilonyo aku ni nk buat design ni ha..next week da kene anto print tu..mak aihhh!!.....bla...bla..bla...aku zass je...nmenye kerja event...lots of challenging kan! n i luv that :)

Keesokkan harinya aku pun menyempurnakan tugasku mengendalikan aktiviti2 budak2 Sudan yang sangat 'Hyperactive' tu..kami semua bersama 44 student dan 7 guru menetap di Duta Vista Apartment, KL.  Selain daripada bawak mereka berjalan2 mengenali Malaysia (n they all sangat boring dengan itu) aku juga ade menyelitkan aktiviti shopping untuk mereka.  Disinilah aku dapat lihat dengan lebih jelas dimana si Kaya dengan Sombongnye...can u all imagine, diorang ni umur dalam lingkungan 10 - 17 tahun...n their parents provide them not a thousand beb!but RM18,000/per perseon!!! untuk 6 hari di Malaysia! boleh buat downpayment beli kete nih! n for sure they all akan shopping sakan since aku bawak dorang g Sunway Pyramid, Tesco, Berjaya Times Square, Melaka etc...n ape yang aku nmpk kat dorang is less appreciation.  dah beli mahal2 dok p tinggal kat merata..berikut adalah kes2 anak orang kaya ni selama mereka di Malaysia :-

Kes 1 :  IPhone 4 tertinggal kat sunway lagoon (jawapan si pemakai "its ok, i'll buy another when back to Sudan")
Kes 2 :  Camera DSLR Nikon tertinggal di loker : yang terbuka : (jawapan pemilik "there is a lot of pic there" itu je???)
Kes 3 :  Bergaduh dengan polis bantuan di Cosmo Theme Park Berjaya Times Square (n the kids is just 11 years old duk p lawan polis smbil langgar perut polis tu) mak aihh...dorang ni gengster tol!
Kes 4 :  Menyuluh laser berwarna merah ke arah mat motor di Melaka (smpi berkumpul ni ha si mat motor tu panggil geng2 dier nk kerjakan budak sudan ni..)pheewww...bikin migrain la!!
Kes 5 : Setiap hari aktiviti pasti akan ade budak hilang..bukan hilang ape...tak reti nk ikut kumpulan memasing..
Kes 6 :  Hari terakhir semasa check out apartment n sebelum check in flight - aku dan housekeeping pergila menge'check' bilik memasing...kot2la ade yang tertinggal ape2...n guess what..masalah tidak menghargai sesuatu barang lagi2 yang mahal memang tak dpt nk dipisahkan budak2 Sudan ni...byk giler brg tinggal...bila di bawak turun, takde sorang pun ngaku...haru...tinggalkan aje..n yg paling kelakar ever after is bila aku n housekeeping menjengah ke satu bilik (bilik pelajar lelaki) terperanjat aku bila lihat KATIL PATAH DUA!..dorang ni buat ape??? n becoz of that the student yang menetap di bilik itu are required to pay RM800 for punishment (nk beli katil baru) dengan muka slumber dorang bukak wallet n keluarkan that much of money..ishk3..ape masalah la dorang ni...

Aku tak ngikut dorang smpi ke airport dek kerana kesihatan tidak mengizinkan..anyway banyak lg kejadian kelakar n ntah ape2..biarlah menjadi memori dan pengajaran kepadaku... 

Berbalik kepada kerja mendesignku...pheww...tak menang tangan...sleep late at nite gara2 mendesign ntah ape2 tah...Alhamdulillah..berkat kesabaran dan juga berkat tunjuk ajar sifu2 yg terer design ni dapat jugak aku siapkan semua design dengan lancar...dan telah pun di print untuk di hantar ke vietnam...welldone shuhadah!! n yet! jangan igt smpi situ saje...abis anta design tu dpt pulak keje mendesign untuk event seterusnye iaitu Exhibition di Myanmar pulak.  Selain dari kerja2 event di Saudi Arabia bakal aku menyusun segala kerja out of bidang aku ini jua...Insyaallah..aku boleh!!

Thanks to all yang memberi support...appreciate it so much!!

: out : 2.22 a.m.

No comments:

Post a Comment