Tuesday, May 22, 2012

~ Salam pagi Selasa ^_^

Salam,

Dalam dunia kita tak pernah lari dari masalah...sehebat-hebat manusia pasti akan ade masalah baik kecil atau besar...bagi aku, masalah adalah ibarat tali.  Kadang-kadang bertambah-tambah bersimpul.  Angkara runsing, kita cuba meleraikannya, tapi kadang-kadang bertambah berbelit lagi.  

Ingatlah mereka yang tersenyum, mereka yang ketawa tidaklah bermakna mereka tiada masalah.  Bagi aku, yang penting sekarang bukanlah masa untuk aku fikirkan masalah yang tak habis-habis.  Tapi sentiasa fikirkan kehidupan yang lebih indah bersama yang tersayang...keluarga...teman...juga yang teristimewa...

"Wahai orang-orang yang beriman!  Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran), dan kuatkanlah (perteguhkanlah iman) kesabaran kamu, serta bertaqwalah kamu kepada Allah, supaya kamu beruntung (beroleh kemenangan)." - Ali Imran : 200

Semangat baru buat aku nak jadikan tali yang tersimpul tadi menjadi riben yang cantik...niat yang baik, pasti Allah membantu...niat aku baik...tak mahu buat lebih berbelit...jom!bantu aku meleraikan tali yang berbelit supaya menjadi riben yang lebih cantik dan sempurna ^________________________________^


Nothing is Impossible...

~ Kalau kita nak...mesti ade cara

: out : 8.37 a.m.

No comments:

Post a Comment